MUTFAKTA DÜZEN

Erkeklerin arabalara olan düşkünlükleri gibi biz kadınlarda da ev ve eşya düşkünlüğü var. Özellikle de günümüzün büyük kısmının geçtiği "MUTFAK" biz kadınlar için çok önemlidir. Hem temizliği hem dekorasyonu, hem de düzeni ile hepimiz için önemlidir mutfak. Hepimiz düzenli bir evimiz, düzenli Bir mutfağımız olsun isteriz. Dolaplarımızı açınca güzel ve düzenli bir manzarayla karşılaşalım isteriz. Özellikle düzene en çok ihtiyacımız olan alanlardan biridir mutfak. Peki nasıl yapabiliriz? Örneğin küçük mutfağı olanlar ne yapmalı? Dolaplara sığdıramadıklarımızı hem sığdırıp hem de nasıl düzenleyebiliriz? Sizlerde eminim benim gibi bunun araştırmasını yapıyorsunuz ve sonuç olarak buradasınız.  Ben de biraz araştırdım ve  bu yazımda sizlere küçük dokunuşlarla nasıl düzenli mutfaklar elde edilebilir biraz fikir vermek istedim. Bunlardan bazıları benimde evimde uyguladığım yöntemler ve kullandığım malzemeler. Araştırdım denedim ve bu fikirlerin gerçekten işe yaradığını gördüm. Çok da memnun kaldım. Çünkü bu sayede küçük mutfağımda yeni yerler açabildim. Peki nedir bu yöntemler? Mutfak dolapları, çekmeceler ve buzdolabı nasıl düzenlenir? Hep birlikte bakalım bu yöntemlerin neler olduğuna.

Dolap İçi Ve Tezgah Üstü Raflar

'Küçük bir mutfağım var ve hiçbir şeyi düzenli bir şekilde dolaplarıma yerleştiremiyorum' mu diyorsunuz? O zaman dolap içinde ve tezgah üzerinde kullanılabilen bu raflar sizin en büyük kurtarıcınız olacak. Benim de mutfağımda kullandığım bu raflar tabakları, bardakları topladığı gibi dolabımın içinde yeni yerler açtı ve sığdıramadığım mutfak gereçlerini de artık rahatlıkla dolabıma yerleştirebilmemi sağladı.

Çok amaçlı kullanabileceğiniz çok da kullanışlı olan bu rafları hem tezgah üzerinde hem de dolaplarınızın içinde kullanarak kendinize yeni alanlar açabilirsiniz.

Bir de tencereler var tabi. Tencereleri iç içe koyalım tamam ama kapalar ne olacak? Kapakları ters kapatarak koysak tencereleri üst üste bu kez de dolaba sığmıyor. Evet hanımlar artık tencere kapaklarını da düzenlemenin bir yolu var.


Sizde tencerelerinizi mutfak dolabınıza kapakları ile yerleştiremiyor ve sığdıramıyorsanız eğer bu ürün çok işinize yarayacak. Dolaba sığmayan tencere kapaklarını bu sayede düzgün bir şekilde dolaba yerleştirebilirsiniz.😊

Çekmece İçi Düzenleyiciler

Dağınık çekmecelerden rahatsız olmayan kadın yoktur herhalde. Eminim sizlerde bu duruma çare arıyorsunuz yada aramışsınızdır.  Ben çareyi ayarlanabilen çekmece bölmeleyicilerde buldum.

Bu bölmeleyicilerin en güzel yanı hem ayarlanabiliyor hem de evin her alanında kullanılabiliyor. Yani ister mutfak dolaplarınızın çekmecelerinde kullanın, ister yatak odasında, isterseniz de evinizin başka bir yerinde.

Buzdolabı Düzenleyicileri

Buzdolabı da evimizde düzen bekleyen yerlerden biri. Dolap kapağına koyduğum vanilya, kabartma tozu gibi ürünleri nasıl düzenli bir şekilde koyabilirim diye düşünürken birçoğumuzun sunum için kullandığı sunum çantalarının buzdolabı kapağında düzenleyici olarak kullanıldığını gördüm ve gerçekten toparlıyor dolabın bu kısmını. Bir de meyve ve sebzeler için gondol düzenleyiciler var.  Dolabın kapağını açtığınızda kendinizi manavda gibi hissediyorsunuz.:)





Bir de buzdolabının içinde kullanılan seleler var. Gerek şişe ve kavanozları toplamada, gerek sebze ve meyve koyarak, gerekse buzdolabınızdaki koyabileceğiniz başka şeyleri toparlamada kullanabileceğiniz bu kaplar da dolabınızı düzenlemede size yardımcı olacaktır.



Evet hanımlar umarım sizlere yardımcı olabilmiş ve işinize yarayacak güzel fikirler verebilmişimdir.
Bir sonraki yazımda geri dönüşüm ve kendin yap fikirleri ile sizlerle olacağım. Takipte kalın..😉

Yorumlar

  1. Çok GÜZEL fikir önerileri var.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten işe yarar fikirler...

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de çok güzel fikirler vermişsiniz. Özellikle tencere kapağı konulan aparata ve buzdolabında sebzelerin konulduğu ürünlere bayıldım. Düzenli olmak her zaman iyidir. Teşekkürler güzel paylaşımınız için.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Gülhan hanım küçük bir evde yaşayıp eşyaları düzenli bir şekilde nasıl yerleştiririm nasıl sığdırırım diye araştırırken bulduğum ürünler ve gerçekten işte yarıyor😊

      Sil
  4. heey aramıza hoşgeldiniiz. tarifleriniz hele tatlılarınız nefis yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Çok teşekkür ederim😊😊 sizinde enerjiniz muhteşem👏👏👏

      Sil
  5. heey baksanaaa, blog takip etkinliği sürüyor yazıma bir baksana, yazının sonundaki notu oku, sonraa yorumlarda, kelebek etkisi, neşeli süs evim, esra bayındır arkadaşlarımızın yorumlarını oku, sonra, o arkadaşların bloglarına gidiver, etkinlik yazısını okuuu, sonra etkinliği düzenleyenlerin hepsine git üye ol, sonra o gittiğin herkese gidip "ben de etkinliğe katıldım, sizi de beklerim" de ve yorumunun sonuna blogunun linkini ekle, böylece katılcan, arkadaşın artcak, hepsi sana da gelcek, sen de blogunda bu blog takip etkinliği yazısından yaz, onlarınki gibi. sana da yeni arkadaşlar gelecek. bak etkinliğe sonradan katılan arkadaşlara da gidebilirsin, üye olursun, aynı yorumu yaparsın, onlar da gelirler. böylece bir anda bir dolu arkadaşın olur. yani istersen tabii yanii :) bak o yazım yirmialtı kasımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katıldım bir çoğunu takipteyim ama tabi o kadar çok blogger arkadaş var ki hepsiyle taşmak nasip olmadı henüz:)

      Sil
  6. blog takip etkinliği yazıma yorum yaptınız yaa. üstteki açıklamayı yaptım, belki katıırsınız sizde diye etkinliğe. bi ara sizin blogu tanıtayım ayrıca da bu nefis yazılarınızı herkes görsüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki katıldım etkinliğe bende :) o zaman bende sizin bloğunuzu tanıtayım hemen yukarıda favorileri kısmında 😊👍

      Sil
    2. tamam katıldıysanız, bi kontrol edin yine de, etkinliğin gereklerini tam yapın o zaman herkes gelcek size, siz de bir etkinlik yazısı yazın o zamaaan :)

      Sil
    3. Tamamdır:) yazdım bende :)

      Sil
  7. http://kelebeketkisi39.blogspot.com/2018/11/blog-takip-etkinligi-kasim-2018.html

    bakın şimdi, etkinliği düzenleyen arkadaşlarımızdan kelebek etkisi'nin yazısını okuyun. bunun gibi yazın siz de. önce etkinliği düzenleyen orda yazılı arkadaşlara üye olun, sonra o üye olduklarınıza, o etkinlik yazılarının altına gidip " ben de etkinliğe katıldım, sizi de bekleri" deyin ve blogunuzun linkini de yazın. onlar da gelecek size, üye olcaklar yavaş yavaş. sonra o düzenleyenlerin yazılarında etkinliğe katılan diğer arkadaşlardan da hemen hepsine gitmeniz gerekmiyor önce. istediğinizi seçip gidip üye olabilir ve aynı yorumu yaparsınız. onlar da gelirler. yazınızı göremedim ki :)

    YanıtlaSil
  8. Ayşe hanım tamda dediğiniz gibi mutfak da bizim için çok önemli
    Düzenli ve temizliği tam olmalı
    Verdiğiniz fikirler çok güzel
    👍🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Seyhan hanım çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  9. Favorileriniz çok değerli bloglar 🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Favorilerim gerçekten çok değerliler ve her gün daha da artıyorlar :)

      Sil
  10. Mutfakta düzeni sağlamak adına güzel tavsiyelerde bulunmuşsunuz. Karışık bir mutfak öğrencilik yıllarımdan kalma bir korkudur bende. Lakin evlerimizin mutfağında bu düzeni mutlaka sağlamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsunuz Erhan bey. Küçük bir mutfağa sığmaya çalışan birisi olarak mutfakta düzen önemli benim için. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  11. Sadece mutfakta değil her yerde düzenli ve tertipli olmamız gerekli ama siz mutfak düzeni için çok güzel önerilerde bulunmuşsunuz teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder