LATTE MACCHİATO

Bu yazımda sizlere evde kolayca hazırlayabileceğiniz latte macchiato tarifini vereceğim. Tarife geçmeden önce latte macchiatonun birkaç püf noktasını sizlerle paylaşacağım.

*Latte macchiato yaparken kullanacağınız süt mutlaka tam yağlı olmalı
*Sütü köpürtmek çok zor. Bunun için blender kullananlar olduğunu okumuştum. Ben denemedim ancak deneyenler yeterince köpürmediğini söylüyor. Ben sütü köpürtmek için french press adı verilen kabı kullandım. Sizlerede züccaciyelerde bulabileceğiniz bu kabı kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederim. 
*Sütü kaynatın ve şeker kullanıyorsanız köpürtme işlemine başlamadan önce şekerini ilave edin.


MALZEMELER
1 bardak süt 
1 çay bardağı su
1,5 çay kaşığı kahve
Şeker 

Süt bir kaba konularak kaynatılır. Eğer kullanıyorsanız şeker ilavesi yapılır. Kaynayan süt french presse dökülür. Süzgeç süt istediğimiz şekilde köpürene kadar aşağı yukarı hareket ettirilir. Köpüren süt servis bardağına alınır. Başka bir kapta kahve hazırlanır. Hazırlanan kahve köpüğün ortasından servis bardağına ilave edilir. Ben üzerine çikolata sosu kullandım. Siz dilediğiniz şekilde süsleyebilir yada sade bırakabilirsiniz. Latte macchiato servise hazır. 😋

Deneyeceklere afiyet olsun. 😊









Yorumlar