YUMUŞACIK PUF POĞAÇALARIM



MALZEMELER

2,5 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı kuru maya
2 adet yumurta
1,5 su bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un

Ben poğaçalarımın bir kısmını sade, bir kısmını haşhaşlı, bir kısmınıda tahinli yaptım. Siz peynir, patates, zeytin vs. de kullanabilirsiniz. Seçim sizin.:)

Bir de tarife geçmeden önce birkaç husus belirtmek istiyorum. Süt ve su mutlaka ılık olmalı ve süt, su, tuz, şeker karışımını 15-20 dk kadar beklettim ben. Yapacağımda karışım köpük köpük olmuş ve kabarmaya başlamıştı. Hamur da yoğururken yumuşacıktı, yoğurduktan sonrada kabarmıştı. Hamuru yoğurduktan sonra hiç beklemeden iç malzemelerini koyup tepsiye dizdim daha sonra üzerini kapatarak yarım saat kadar kabarmasını bekledim. Bu şekilde hamurun daha iyi kabarmasını sağlayabilirsiniz sizde.

Tarife geçelim hemen;

2,5 su bardağı süt, 1 su bardağı su, 2 yemek kaşığı maya, 2 yemek kaşığı şeker ve 1 yemek kaşığı tuz yoğurma kabına alınır ve karıştırılır. 15-20 dakika bekledikten sonra 2 yumurtayı, 1,5 su bardağı sıvı yağı ve unu da ekleyip iyice yoğuruyoruz. Daha sonra hamurdan yumurtadan biraz daha büyük parçalar alıyoruz ve elimizle yada merdaneyle biraz açıyoruz. İçine isteğimiz doğrultusunda hazırladığımız malzemelerden koyuyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz. Üzerini kapatarak yarım saat kadar kabarmasını bekliyoruz. Yeterince kabardıktan sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.





Yorumlar