PEKMEZLİ SİMİT

Bozkırda çalışırken keşfe gittiğimiz bir yerde yemiştim ilk kez pekmezli simiti. Merkeze dönünceye kadar bilmiyorum kaç tane yedim.😅😄 Simitlerden sadece susamları kalmıştı geriye.😌😂 O derece güzel hatta muhteşem bir tat yani. Daha sonra birkaç kez Bozkırda da buldum aldım ama baktım sürekli gelmiyor, bulamıyorum. Ee bende seviyorum, sonra da ordan taşınınca iş başa düştü. Sıvadım kolları kendim yaptım pekmezli simidimi. Vazgeçemeyeceğim ve çok sevdiğim bu tarifi sizlerle de paylaşmak istedim. Deneyince sizler de seveceksiniz eminim. Tarifimi beğenmeyi unutmayın.😊

MALZEMELER

Hamuru için

1 su bardağı su
1 su bardağı süt
Yarım su bardağından biraz fazla sıvı yağ
1 su bardağı pekmez
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 paket kuru maya
Aldığı kadar un

Üzerine

1 su bardağı pekmez
2 yemek kaşığı su
Susam

İlk olarak su, süt ve maya karıştırılarak 15-20 dk beklenir. Daha sonra diğer malzemelerde ilave edilerek yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurulur. Hamurdan küçük ve eşit iki parça alınır. Parçalar uzatılır, uçları birleştirir ve birbirine dolanarak simit şekli verilir. Su ve pekmez bir kapta karıştırılır. Simit bu karşıma batırılır ve ardından susama bulanarak fırın tepsisine dizilir. Üzeri temiz bir bezle yada streç film ile kapatılarak mayalanmaya bırakılır. Mayalanan simitler 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


Jalebi tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

* * * *

Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.

Yorumlar