KABAK MÜCVER

Bugün sizlerle muhteşem bir kabak mücver tarifi vermek istiyorum. Hem pratik hem de güzel bir tat. Kabak sevmeyenlere bile kabağı sevdirecek bir tarif. İster iftara yapın, ister sahura. İster sıcak olarak tüketin isterseniz de soğuk olarak. Seçim sizin. Her şekilde beğeneceğinizi düşündüğüm bu mücverin tarifine geçelim.


MALZEMELER

3 adet kabak
3 adet yumurta
1 çay bardağı un
3-4 dal yeşil soğan
Dereotu, maydanoz
Tuz
Pul biber

Yumurtalar ve un bir kaba alınarak iyice karıştırılır. Kabaklar soyulup rendelenir ve suyu iyice sıkıldıktan sonra yumurta ve un karışımına ilave edilir. Dereotu, maydanoz ve yeşil soğan da doğranır onlarda karışıma ilave edilir. Son olarak tuz ve pul biber eklenir iyice karıştırılır. Tavada sıvı yağ kızdırılır. Karışımdan yemek kaşığı ile alınarak tavaya konulur ve üzerinden kaşık yardımıyla düzlenerek şekil verilir. Her iki tarafı da kızartılarak kağıt havlu serilmiş tabağa alınır. Kağıt havlu mücverlerin fazla olan yağını çektikten sonra servis tabağına alarak servis edebilirsiniz.
*Yoğurt ile yada istediğiniz herhangi bir sos ile servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.😊

*Kabaklar rendelendikten sonra suyu iyice sıkılmalı. Dağılmaması için koyu bir kıvamı olması gerekiyor.
*Unu mücverinizin kıvamına göre artırabilirsiniz. Benim kullandığım kabaklar küçüktü. 1 çay bardağı un yaptım. Siz kıvamına göre artırabilir yada azaltabilirsiniz.
*Baharat olarak ben sadece pul biber kullandım. Ancak kimyon ve karabiber de yakışıyor. Dilerseniz kimyon ve karabiber de ilave edebilirsiniz.
*Kabak mücvere dilerseniz 1 adet de patates ekleyebilirsiniz. Patates ile de beğeneceğinizi düşünüyorum.


Kabak mücver tarifini beğenmeyi unutmayın.😊


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


Tavuklu Krep Bohçası tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

* * * *

Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.

Yorumlar

  1. Kabak mücverini çok seviyorum bende sık sık yaparım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel oluyor gerçekten Seyhan hanım çol teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, ben sıcak sıcak yemeyi sevenlerdenim 🤩

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende sıcak daha çok seviyorum ama soğuk da güzel oluyor :)

      Sil

Yorum Gönder