CUPCAKE

Son yıllarda özellikle doğumgünü, nişan gibi özel günlerin vazgeçilmez ikramlıklarından olan cupcakeler birbirinden güzel süslemeler ile gözleri şenlendiriyor. Peki sunumuyla kendine hayran bırakan ve tadına doyum olmayan, tekrar tekrae yemek isteyeceğiniz bu cupcakeler nasıl yapılır? Merak edenler için cupcake tarifini paylaşıyorum. Umarım sizler de dener ve beğenirsiniz. 10 numara oldu diyebilirim. 👍👍😋

Cupcake

MALZEMELER

Keki için;

3 adet yumurta
1 su bardağı süt 
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 su bardağına yakın un
3 yemek kaşığı kakao

Üzeri için;

1 paket krem şanti
Pasta süsleri

Yapılışı

Öncelikle yumurtaların beyazlarını ayırıyoruz ve şeker ile iyice çırpıyoruz. Beyazlaşıp köpürmeye başladıktan sonra yumurta sarılarını de ekliyoruz ve tekrar çırpıyoruz. 1 su bardağı süt, 1 su bardağı sıvı yağ, vanilya, 3 yemek kaşığı kakao  ve unu da ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. (Ben bir kısmını sade bir kısmını kakaolu yaptım.) Son olarak kabartma tozunu da ekleyip biraz karıştırıp kalıpların yarısına kadar döküyoruz. Dilerseniz içine çikolata, muz, vişne, meyve parçaları da koyabilirsiniz. 170 derece fırında çatal yada kürdan ile kontrol ederek pişiriyoruz. (Benim fırınım 180 derecede üzerini ve altını yakıyor ve içi pişmiyor. Bunun için 160 - 170 derecelerde pişiriyorum. Siz kendi fırınınıza göre sıcaklığını ayarlayabilirisiniz.) Kekimiz piştikten sonra fırından alıp soğumaya bırakıyoruz. Bu sırada üzeri için krem şantimizi hazırlıyoruz. 1 çay bardağı süte 1 paket krem şantiyi ekleyip iyice çırpıyoruz. Bir müddet buzdolabında beklettikten sonra krema torbasına doldurup keklerimizin üzerine sıkıyoruz. Üzerini pasta süsleri ile yada dilediğiniz şekilde süsleyerek servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun. 😊

* 5-6 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra servis etmenizi tavsiye ederim.

Cupcake

Cupcake


Tarifimizi beğenmeyi unutmayın.😊


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


Bezelye Çorbası tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

* * * *



Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. BayilirBa cup cakeye elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. merhaba takibe geldim bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Sevda hanım Takipteyim bende 😊

      Sil
  4. İşte böyle mutfakta becerikli insanlara öyle imreniyorum ki...Tarifi çok anlaşılır yazmışsınız; cesaretimi toplayıp deneyeyim, bakalım becerebilecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok sevindim böyle düşünmenize ❤ eminim daha güzelini yaparsınız deneyin mutlaka 😊

      Sil
  5. bayılırım ben hemen bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ediyorum Ümran hanım 😄

      Sil
  6. Ne kadar popüler bir yiyecek oldu cupcake. Ama özellikle üzerinin süslemesi insanların ilgisini çekiyor diye düşünüyorum. Siz de çok güzel yapmışsınız. O üzerinde kullandığınız inci boncuk şekerleri çocukluğumdan bu yana çok severim ben. Ellerinize sağlık Ayşe Hanım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülhan hanım :) tadı kadar olmasada süsleme kısmı da önemli diye düşünüyorum benim gibi önce gözüme hitap etsin diyenler çoktur sanırım:)

      Sil
  7. Ayşe hanım elinize sağlık tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben güzel yorumunuz için teşekkür ederim Yusuf bey:)

      Sil

Yorum Gönder