HİNDİSTAN CEVİZLİ BAKLAVA

Hindistan cevizi tutkunlarına bir tarif daha 😊 Evet yine hindistan cevizli bir tarifim var yanlış duymadınız.😊 Hem hindistan cevizini hemde baklavayı seviyor ve ikisinden de vazgeçemiyorsanız bu tarifime bayılacaksınız. Hatta baklavayı çok sevmesenizde bu tarifimi seveceğinizi düşünüyorum. Ben baklavayı çok sevmesemde hindistan cevizi ile yedikçe yiyesim geliyor. Evet bugün iftara hindistan cevizli baklava yapmaya ne dersiniz? O zaman tarife geçelim.😊

MALZEMELER
8 - 10 adet baklavalık yufka (ben hazır yufka kullandım siz dilerseniz kendiniz açabilirsin)
2 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı sıvı yağ

Şerbeti için;
3 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 çay kaşığı limon suyu

Üzeri için;
Çikolata sosu, karamel, dövülmüş antep fıstığı, top çikolata..

1 tane yufkayı düz bir zemine seriyoruz. Üzerine biraz sıvı yağ gezdirip bol miktarda hindistan cevizi döküyoruz. Üzerine yufkanın birini daha seriyoruz. Aynı şekilde sıvı yağ gezdirip hindistan cevizi döküyoruz. Rulo şeklinde sarıyoruz ve 1er parmak kalınlığında kesip fırın tepsisine yada borcama sırayla kestiğimiz parçaları diziyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi uyguluyoruz. Tamamını hindistan cevizi ile sardıktan sonra kesip borcama diziyoruz. 180 derece fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Bu sırada şerbeti hazırlıyoruz. Hem tatlımız hem de şerbetimiz ılıdıktan sonra şerbeti döküyoruz. Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Ben çikolata sosu, karamel sosu ve dövülmüş antep fıstığı kullandım. Üzerine de küçük çikolata topları koydum. Siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Deneyeceklere afiyet olsun.

Hindistan cevizi ile yapılan Cocostar Pasta ve Hindistan Cevizli Tatlım tariflerine de bakmayı unutmayın.😊


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


Tahinli Çörekler tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

* * * *


Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.


Yorumlar