TAHİNLİ ÇÖREKLER

Ramazan ayında en sevdiğim şeydir tahinli çörekler. Konyalıysanız yada Konya da yaşadıysanız bilmemeniz mümkün değil. Ramazan ayı geldi mi fırınlarda marketlerde yerini alır hemen. Çocukluğumun vazgeçilmez tatlarından olan tahinli çöreklerden bu Ramazan memleketimde olmadığım için alamadım maalesef. Ama alamazsam yaparım dedim ve bu Ramazan bu güzel tattan mahrum kalmamak için sıvadım kolları. 😊 Çok da iyi oldu. Şimdi hem vazgeçemeyenler için hem de hiç yemeyenler için bu güzel tarifi veriyorum. Sahura hazırlık olsun.😊 Bu tarifi denedikten sonra tahinli çöreklerinizi dışarıdan almayacak, evde kendiniz yapacaksınız. Buyrun tarife.😊

MALZEMELER

Hamuru için;

1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
3 çay bardağı süt (oda sıcaklığında olacak)
1 su bardağı sıvı yağ

İç malzemesi;

1,5 su bardağı tahin
1 su bardağından biraz fazla şeker (dilerseniz damak tadınıza göre artırıp azaltabilirsiniz.)

Üzeri için;

1 yumurta sarısı
Fındık, ceviz, susam

Hazırlanışı

Öncelikle sütün içine şeker ve tuz ve maya konulup karıştırılır. 10 - 15 dakika kadar beklenir ve maya köpürmeye başlayınca diğer malzemeler de ilave edilir ve yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar yoğrulur. Süt ve maya karışımı biraz beklediği için hamuru yoğururken mayalanmaya, kabarmaya başlıyor zaten. Bu yüzden hamuru bu aşamada dinlendirmeye gerek duymuyorum ben.
Hazırlanan hamurdan dilediğiniz büyüklükte parçalar alınır ve bezeler yapılır.  Her beze elle ya da merdaneyle büyük olmayacak şekilde açılır. Tahin ve şeker karıştırılır ve biraz açmış olduğumuz bezeye iyice sürülür. Rulo halinde sarılır ve daha sonra ucu içe doğru katlanarak spiral şeklinde sarılır ve fırın tepsisine dizilir. Tepsiye dizilen çöreklerin üzerine yumurta sarısı sürülür ve dileğinize göre ceviz ve fındık veya susam serpilir. Ben kırık fındık kullandım. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üstü kızarana kadar pişirilir.
Beğenmeyi unutmayın afiyet olsun.😊


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


* * * *

Haşhaşlı Revani tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.

Yorumlar