TRİLEÇE





Kısa bir süredir yeni tarifler koyamıyordum siteye. Yazmaya vaktim olmadı maalesef. Ancak yeni tariflerimi de yakın zamanda paylaşacağım inşallah sizlerle. Bu yazımda son zamanların favori tatlarından trileçe tarifini vermek istiyorum. Özellikle arnavutlar tarfından yapıldığını öğrendiğim trileçeyi birçoğunuz biliyor ve yapıyorsunuzdur zaten. Tabi benim gibi sürekli duyup yapmak isteyip bir türlü fırsat bulamayanlar da vardır.😊 Ben nihayet fırsat buldum ve yaptım. Bilmeyenler ve yapmak isteyenler için de tarifini paylaşmak istedim. Yedikçe yemek isteyeceğiniz bu tatlı da vazgeçilmezleriniz arasında yerini alacaktır diye düşünüyorum. Sütlü sosu ile şerbetli bir tatlı tadı alacağınız Trileçe hafifliği ile de tam bir yaz tatlısı. Hemen bu güzelliğin tarifine geçmek istiyorum. 😊

MALZEMELER

5 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket karbonat

Sütlü şerbeti için

3,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı şeker
200 gr sıvı krema (1 paket)

Üzeri için

1 paket krem şanti
Hazır karamel sosu (dilerseniz kendiniz de yapabilirsiniz)

Yapılışı

Öncelikle yumurta ve toz şekeri karıştırma kabımıza alıp iyice çırpıyoruz. Daha sonra un, vanilya ve kabartma tozunu da ekleyip spatulayla alttan üste doğru karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın kabına döküyoruz. Önce 170 derece fırında 10 dk pişiriyoruz ve daha sonra ısıyı 150 dereceye düşürüp yaklaşık 30 dk daha pişiriyoruz.
Sütlü şerbeti hazırlamak için uygun bir kapta süt, toz şeker ve sıvı kremayı çırpıyoruz ve buzdolabında bekletiyoruz.
Kekimizi ters çevirip yağlı kağıdı çıkarıp kürdan veya çatal yardımı ile delikler açıyoruz. Dolaptan çıkardığımız soğuk şerbetimizi kekin üzerine döküyoruz.
1 paket krem şantiyl 1 su bardağı süt ile hazırlayıp dolapta bekletiyoruz. Daha sonra krem şantinin bir miktarını trileçenin üzerini süslemek için krema torbasında dolduruyoruz. Kalan krem şantiyi ise kekin üzerine yayıyoruz. Karamel sosumuzu krem şantinin üzerine döküyoruz. Ben karamel sosunu hazır kullandım. Siz dilerseniz kendiniz yapabilirsiniz. Ayırmış olduğumuz krem şanti ile süsleyip kürdan ile şekil veriyoruz. Trileçemiz hazır.
5-6 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz. Deneyeceklere afiyet olsun.

Pratik tarifler, tatlı tarifleri
Trileçe

Tarifimizi beğenmeyi unutmayın.😊


Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1


Kuru Fasülye Piyazı tarifimizi denediniz mi? Tarif için buraya tıklayın.

* * * *



Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.


Yorumlar

  1. Benim tatlılarla aram yok ama arada bir yersem o da mutlaka trileçe olur. Çok hafif bir tatlı. Ellerinize sağlık. Deneyeceğim bu tarifi. Teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürederim Gülhan hanım dediğiniz gibi çok hafif bir tatlı ve kesinlikle denenmesi gereken bir tatlı 😊

      Sil
  2. En sevdiğim tatlılardan biri 🙈

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık��

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor ellerine sağlık canım =))

    YanıtlaSil
  5. Hem doyurucu hem hafif, harika bir tatlı. Pintereste koyabilir miyim bu tarifi. https://tr.pinterest.com/duodiyet/begendigim-yemek-tarifleri/ diye bir panom var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) tabiki yazının altındaki sosyal media ikonkarı ile paylaşabilirsiniz pinterestede twitter ve facebookda da :) çok da memnun olurum :)

      Sil
    2. Teşekkürler, zaten tıklayan olursa bu yazıya yönlenmiş olacak.

      Sil
    3. Peki teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Eminim görüntüsü kadar, tadı da çok güzeldir. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzel tadıda. Çok teşekkür ederim

      Sil
  7. Görsel olarak harika duruyor zaten tadı anlatılamaz teşekkürler afiyet olsun

    YanıtlaSil
  8. Tralice yok 2 defa yaptım tutturamadim ya birde sizin tarifınızde deneyecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 2 kez yaptım bu tarifi süper oluyor tavsiye ederim :)

      Sil
  9. Çok teşekkür ederim. Çok güzel bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder