Güllaç



Güllaç


Kısa bir aranın ardından herkese merhaba. Bir süredir yoğunluktan yeni tarifler koyamadım maalesef. Malum Ramazan ayındayız. İftara şöyle güzel bir güllaç yapmaya ne dersiniz? Tabi ben biraz geciktim tarifi koymakta ama kusura bakmayın artık🤭🤭🤭 Neyse oruç çıkmadan tarife geçeyim ben en iyisi. 😅


10 yaprak güllaç
1,5 litre süt
1,5 su bardağı şeker
Çekilmiş ceviz
2-3 yemek kaşığı gül suyu (isteğe göre)

Üzeri için
Çilek
Çikolata sosu


Yapılışı

Süt ve şekeri şeker eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Şeker eridikten sonra güllaç yaprağının parlak kısmı üste gelecek şekilde tepsiye koyuyoruz. Üzerine her tarafı ıslanacak şekilde bir iki kepçe süt döküyoruz. Beş güllaç yaprağını aynı şekilde sütle ıslatıp tepsiye dizdikten sonra çekilmiş cevizi de üzerine serpiyoruz ve kalan güllaç yapraklarını da aynı şekilde sütle ıslatıp üzerine seriyoruz. Kalan şekerli sütten bir su bardağı kadar alıp içine 2 yemek kaşığı gül suyu ekleyip tatlının üzerine gezdiriyoruz. 2 - 3 saat dinlendirdikten sonra üzerini isteğe göre süsleyip servis ediyoruz.
Deneyeceklere  afiyet olsun. 😋






Diğer tariflerimize baktınız mı?
Sitemize bir göz atın
⇓ ⇓ ⇓
https://aysece42.blogspot.com.tr/?m=1




Çikolatalı Pasta tarifimizi denediniz mi? 

* * * *



Ayrıca sizler de tarifim yayınlansın diyorsanız buradan, yada buradan ulaşabilirsiniz. Siz tarifinizi gönderin, biz sizin isminizle yayınlayalım.





Yorumlar

  1. Neyse ki ramazan bitmeden güllacımız yetişti:) çok teşekkürler eline sağlık. Süsleme de gayet güzel. Bir de cevizli severim ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaa Ramazan'ın ilk günlerinde yaptım ama ancak son günlerinde koyabildim 🤭

      Sil
  2. Elinize saglik harika gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor... Ellerinize sağlık...:)

    YanıtlaSil
  4. Ramazan'ın vazgeçilmez tatlısı güllaç tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim arkadaşlar ☺

    YanıtlaSil
  6. Müthiş bir tatlı güllaç elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Çalışmalarınız çok güzel ancak, sizi blogumda görmek de çok güzeldi.:)

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel güllaç tarifi olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Çok sık tüketmemekle beraber severim teşekkür ederiz eline sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder